Meine Name ist Herbert Juling, geboren 1955 in Rheine in Westfalen. Ich bin verheiratet und habe zwei Kinder. Ich habe Physik an der Universität Münster studiert und in Bremen im Fachbereich Ingenieurwissenschaften promoviert. Zur Zeit arbeite ich an der Amtlichen Materialprüfungsanstalt Bremen bei der Stiftung Institut für Werkstofftechnik (IWT Bremen). Dort leite ich die Forschungsabteilung 'Analytische Baustoffmikroskopie' mit dem Spezialgebiet der Baudenkmalpflege.

My name is Herbert Juling, born 1955 in Rheine, Westfalia, Germany. I live with my wife and two children in Bremen. I studied physics at university of Münster Germany and graduated in Bremen as engineer. Now I work at the Official Institut of Material Testing at the Institut of Material Technologies (IWT Bremen). I'm the leader of the department of 'Analytical Microscopy of Building Materials'. Our special task is to research the alteration and deterioration of monuments.



Zurück zur Homepage